„Dzwonek woła mnie i Was, kodowania nadszedł czas”. Twórczy piątek w Szkole Podstawowej w Resku
12 mar
2019
Dnia 8 marca 2019 r., w Szkole Podstawowej w Resku, odbyły się zajęcia otwarte dla uczniów i chętnych rodziców związane z kodowaniem, podczas których uczniowie kl. I – III mieli okazję wykazać się twórczym, logicznym myśleniem, zwinnością oraz kreatywnością.
O godz. 8.30 wszyscy zgromadzili się na holu, w celu przyporządkowania do poszczególnych grup. Spośród uczniów wytypowano liderów, których zadaniem było baczne obserwowanie swoich członków i zdawanie relacji z wykonanych zadań.
Nauczyciele przygotowali atrakcyjne zajęcia, wykorzystując w praktyce, zdobyte podczas szkoleń – doświadczenie. I tak, po kolei, uczniowie wędrowali wg następującego porządku:
I Zabawy ukryte w kodach – p. Alicja Górska – Powchowicz
II Kodowanie na ekranie w sali informatycznej- p. Anetta Kulesza
III Matematyka z kartami Grabowskiego – p. Renata Gajdzis
IV Tajny agent – p. Renata Roszyk
V Kubeczkowy zawrót głowy – p. Beata Madej
VI Matematyka na macie – po angielsku – p. Justyna Walczykiewicz
VII Kubeczkowe sudoku – p. Marzanna Muszyńska
Nad prawidłowym przebiegiem zajęć czuwała Dyrekcja szkoły – p. Darusz Siemasz i p. Violetta Dynarska –Adamowicz.
Nie zabrakło pomysłów i różnorodnych nietypowych rozwiązań - skomplikowane zadania dostarczyły wiele przyjemności i niezapomnianych wrażeń najmłodszym wychowankom Zespołu Szkół. Chętni rodzice aktywnie wspierali swoje pociechy w rozwiązywaniu logicznych łamigłówek. W międzyczasie dzieci zjadły śniadanie, a rodzice złożyli wizytę w kawiarence (w szkolnej świetlicy). W wolnym czasie, można było prześledzić bieżące wydarzenia, w kolejnym numerze gazetki „Echa szkoły”, udostępnionym również dla zaproszonych gości. Z racji przypadającego w tym dniu Święta Kobiet, wszystkie panie otrzymały słodki upominek wraz z życzeniami, od przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego działającego przy ZS Resko.
Pracowity dzień dla wszystkich uczestników pozostawił cenną refleksję – warto od czasu do czasu zrezygnować ze standardowych lekcji, połączyć naukę z zabawą, w celu wydobycia z młodych, chłonnych umysłów dzieci tego, co najlepsze – wykorzystać potencjał i kreatywność dziecka poprzez atrakcyjne, nieszablonowe zajęcia.