Komunikat w sprawie świadczenia DOBRY START
13 cze
2018
Świadczenie "Dobry Start" przysługuje raz w roku w wysokości 300zł na dziecko na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia a dzieci niepełnosprawne do ukończenia 24 roku życia.
Aby otrzymać wsparcie należy złożyć wniosek. Wniosek o świadczenie może złożyć jeden z rodziców, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka.
Od dnia 1 sierpnia 2018r. w Urzędzie Miejskim w Resku w pokoju nr 3 będą wydawane i przyjmowane wnioski o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” drogą tradycyjną (papierową).
Od dnia 1 lipca 2018r. można składać wnioski online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną.
Wniosek należy złożyć do 30 listopada. Wnioski złożone po tym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach tutejszy urząd ma 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.
Przy ustalaniu prawa do świadczenia nie są brane pod uwagę dochody rodziny.
W przypadku przyznawania świadczenia nie ma konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej – będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.
Świadczenie "Dobry Start" jest zwolnione od podatku. Nie podlega egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.
Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.
Wzór wniosku do pobrania - kliknij tutaj
Załącznik do wniosku (wypełnia się w przypadku liczby dzieci większej niż 5) - kliknij tutaj