• Herb Reska
  • Gmina Resko
Projekty UE

30 kwi
2018

 

Zapraszam na  sesję Rady Miejskiej w Resku, która odbędzie się w dniu 9 maja 2018 r.

o godzinie 1600 w Centrum Kultury w Resku, ul. Wojska Polskiego 16.


Porządek obrad:
1. Sprawy organizacyjne:
a) otwarcie obrad, powitanie radnych i gości,
b) stwierdzenie quorum,
c) informacja nt. porządku obrad,
d) przyjęcie protokołów z sesji  XXXV/2018 i XXXVI/2018;
2. Informacje Burmistrza Reska o podjętych działaniach między sesjami.
3. Przedłożenie wspólnego stanowiska Komisji Rady.
4. Ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2017 dla Gminy Resko – informacja dostępna na stronie www.bip.ops.resko.pl w zakładce sprawozdawczość.
5. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Resku za rok 2017 – informacja dostępna na stronie www.bip.ops.resko.pl w zakładce sprawozdawczość.
6. Informacja z realizacji „Programu współpracy Gminy Resko z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3. ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2017” – sprawozdanie znajduje się na stronie internetowej www.bip.resko.pl – zakładka rada miejska/projekty uchwał/sprawozdania/programy i inne.
7. Zaopiniowanie projektów uchwał Rady w sprawie:
1) zmiany w budżecie Gminy na 2018 r.;
2) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Resko na lata 2018-2032;
3) wyrażenia zgody na udzielenie pożyczek;
4) udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Łobeskiego;
5) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd;
6) udzielenia bonifikaty od opłaty za miejsca do pochowania zmarłych;
7) ustalenia zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego, obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórym nauczycielom;
8) ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego;
9) upoważnienia dyrektora Przedszkola Miejskiego im. Kubusia Puchatka w Resku;
10) upoważnienia dyrektora Szkoły Podstawowej im. Ireny Sendlerowej w Starogardzie;
11) upoważnienia dyrektora Zespołu Szkół w Resku;
12) wyrażenie zgody na wzniesienie pomnika;
13) ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały w sprawie zniesienia dotychczasowego podziału gminy na jednostki pomocnicze, utworzenia nowych jednostek pomocniczych oraz nadania
im statutów;
14) zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami;
15) usług opiekuńczych;
16) ustalenia wysokości i zasad otrzymywania diet przez przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy;
17) zwrotu kosztów podróży służbowej przysługujących przewodniczącym organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy.
8. Wnioski i zapytania radnych.
9. Odpowiedzi na zapytania i wnioski zgłoszone w pkt. 8.
10. Wolne wnioski i komunikaty.
11. Zakończenie.


                                                                              Przewodnicząca Rady Miejskiej
                                                                                           Renata Kulik


Jednocześnie informuję, że wspólne posiedzenie Komisji odbędzie się 07.05.2018 r.
o godz. 1600 w Urzędzie Miejskim w Resku ul. Rynek 1, pok. nr 7