Sesja Rady Miejskiej w Resku - 27.10.2022r. godz. 16.00
20 paź
2022
Rada Miejska w Resku
RM.0002.33.2022 Resko, 19 października 2022 r.
Zapraszam na sesję Rady Miejskiej w Resku, która odbędzie się w dniu 27 października
2022 r. o godzinie 1600 w sali nr 8 (I piętro) w budynku Szkoły Podstawowej w Resku,
ul. Wojska Polskiego 71.
Porządek obrad:
1. Sprawy organizacyjne:
a) otwarcie obrad, powitanie radnych i gości,
b) stwierdzenie quorum,
c) informacja nt. porządku obrad.
2. Informacje Burmistrza Reska:
1) o przyznanym Odznaczeniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej – Medalu Stulecia Odzyskanej Niepodległości dla Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Resku pani Agnieszce Kardasz;
2) o podjętych działaniach między sesjami;
3) o podmiotach wyznaczonych, obowiązanych do przyjęcia skazanych w celu wykonywania pracy;
4) na temat analizy oświadczeń majątkowych złożonych Burmistrzowi Reska za rok 2021;
5) o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Resko w roku szkolnym 2021/2022 - informacja umieszczona jest na www.bip.resko.pl w zakładce – informacje/oświata;
6) o przedłożonym sprawozdaniu z realizacji Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Resko na lata 2017-2021.
3. Informacja z wykonania budżetu Gminy Resko, informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć Gminy Resko za I półrocze 2022 r. wraz z informacją o przebiegu wykonania planu finansowego Centrum Kultury.
4. Informacja na temat analizy oświadczeń majątkowych złożonych Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Resku za rok 2021.
5. Rozpatrzenie projektów uchwał Rady w sprawie:
1) zmiany budżetu Gminy Resko na rok 2022;
2) zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Resko na lata 2022 – 2035;
3) ustalenia stawek podatku od nieruchomości;
4) obniżenia średniej ceny skupu 1 q żyta służącej za podstawę do ustalenia podatku rolnego na 2023 r.;
5) ustalenia stawek podatku od środków transportowych;
6) uchylenia uchwały w sprawie wydzielenia z zasobu mieszkaniowego gminy lokalu
z przeznaczeniem na wynajem jako lokal socjalny oraz ustalenia czynszu za ten lokal;
7) uchwalenia „Programu współpracy Gminy Resko z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2023”;
8) postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz ustalenia stawki opłaty za pojemniki;
9) ustalenia ryczałtowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości,
na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
6. Informacje, komunikaty i wystąpienia.
7. Zakończenie.
Przewodniczący Rady Miejskie
Jan Czaban