Realizacja projektu "Pomorze Zachodnie Wsparcie Psychologiczno – Pedagogiczne" w SP Starogard
10 cze
2022
W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie Szkoły Podstawowej im. Ireny Sendlerowej w Starogardzie brali udział w projekcie pod nazwą „Pomorze Zachodnie Wsparcie Psychologiczno – Pedagogiczne”. Celem projektu było wsparcie psychologiczno - pedagogiczne uczniów związane z negatywnymi skutkami pandemii COVID - 19. Projekt obejmował zajęcia dodatkowe dla uczniów klas I - III oraz uczniów klas IV - VIII z przedmiotów: język polski, matematyka oraz zajęcia teatralne.
Dodatkowe godziny w klasach I - III były poświęcone rozwijaniu uzdolnień i doskonaleniu umiejętności uczenia się. Dzieci zajmowały się między innymi kodowaniem i programowaniem. Celem było rozwijanie logicznego myślenia, dostrzeganie i rozwiązywanie problemów, komunikowanie się w grupie, współpracę a także doskonalenie kreatywności i umiejętności poszukiwania. Podczas zajęć korzystaliśmy z interaktywnej podłogi, robota edukacyjnego Photon oraz z zadań dotyczących programowania opracowanych przez wydawnictwo WSiP.Dzięki temu uczniowie w miłej atmosferze mieli zapewnioną naukę przez zabawę.
Głównym zadaniem zajęć z matematyki było utrwalenie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności z zakresu działań na liczbach wymiernych. Między innymi były to gry i łamigłówki matematyczne oraz samodzielne wykonywanie gier dydaktycznych. Na zdjęciu uczniowie grają w samodzielnie wykonaną grę Piotruś z zamiany ułamków zwykłych na dziesiętne.
Głównym cele zajęć z języka polskiego była integracja. Dotyczyła ona nie tylko społeczności szkolnej, ale oparła się również o nawiązanie kontaktu ze Szkołą Podstawową w Kielcach, której patronką jest również Irena Sendlerowa. Uczniowie z klas 4-8 uczestniczyli w akcji : „Tydzień Pisania Listów”. Przedsięwzięcie to zostało nam zaproponowane, jako forma współpracy przez nauczycieli pracujących w Szkole Podstawowej nr 19 im. Ireny Sendlerowej w Kielcach. Wysłaliśmy 6 listów zaadresowanych do wybranych uczniów. 27 maja otrzymaliśmy korespondencję zwrotną. Następnie podczas lekcji języka polskiego uczniowie odczytywali listy od swoich koleżanek i kolegów ze szkoły w Kielcach. Z wielkim przejęciem rozrywaliśmy koperty i odczytywaliśmy, to co napisali do nas uczestnicy akcji. Mamy nadzieję, że nasze listy też się spodobały czytającym.